26 iun. 2016

Experienţa CFR: Bucureşti – Feteşti cu personalul la preţ de accelerat

Trenul groazei are acum o noua definitie in acceptiunea CFR. A, dar poate ca mai intai nu ar strica sa explicam de la ce vin cele trei litere buclucase, ca sa inteleaga si soferii mai tineri despre ce vorbim noi aicea.

Ei bine, dragii mei iubitori ai volanului, aflati ca pe langa multitudinea de autostrazi pe care ni le pune la dispozitie in marinimia sa, statul nostru cel romanesc ne mai ofera ca mijloc de deplasare si niste cai ferate, aflate in aceeasi stare ca restul drumurilor de pe la noi.

tren agrement

Daca vrei sa mergi de exemplu pe ruta Bucuresti - Fetesti, ai la dispozitie doua trenuri. Trenul personal, rebotezat acum pompos Regio, face de la Bucuresti Obor pana la Fetesti 2 ore si 35 de minute.

Trenul accelerat, de îi zice acuma InterRegio, din Bucuresti-Nord la Fetesti sau invers face doua ore si jumatate. Adica tot atata. :)

Numai ca la Regio biletul costa în jur de 20 de lei, în timp ce la InterRegio costa... 40 de lei, ambele la clasa a doua. Adica, prin politica de firma a CFR, cine se grabeste si vrea sa ajunga mai repede cu InterRegio plateste dublu si face tot atat timp ca în cazul Regio.

Explicatia CFR e de groaza: cica InterRegio circula cu limitare de viteza pentru ca aparatura feroviara a fost furata de hoti si înlocuirea ei costa prea mult! Pai si atunci, ca sa o inlocuiti, ce faceti, furati si voi de la calatori?

Trenule, masina scumpa...

2 comentarii:

Presimti ceva?