Cunoaşte-ţi drepturile tale ca şi client al firmei de rent a car!

Vom incepe prin a va spune ca nimeni nu este obligat sa isi cunoasca drepturile. Cu toate acestea, este un mare avantaj in momentul in care stiti dinainte de a cumpara orice produs, ce drepturi aveti dumneavoastra ca si consumator. Pe piata de rent a car, au fost si inca mai sunt foarte multe firme de inchirieri auto care au incercat sa stoarca mai multi bani de la client. Nu sunt foarte multe companii din aceasta categorie. Cu toate acestea, daca una din 100 de firme practica aceste metode, este de indicat sa va protejati inainte de a apela la un serviciu de rent a car.
 

In prezent, pe piata de rent a car, sunt companii care au intentia de a obtine mai multi bani de la clientii lor. In acest context, nu vom discuta despre firmele care nu au destula experienta pe piata de inchirieri auto. Acestea, daca ajung sa taxeze clientul in plus, o fac din pura inconstienta. In schimb, sunt agentii de inchirieri auto, care au acest scop de la bun inceput. Pentru a va putea proteja de aceste abjectii ale domeniului nostru, va va ajuta EXTREM DE MULT daca va cunoasteti drepturile.

Cunoaste-ti drepturile - un plus pentru tine, atunci cand inchiriezi o masina

Situatiile cu clienti carora le-au fost retinute garantiile auto sunt destul de intalnite. Au ajuns sa fie atat de cunoscute, incat brand-urile de televiziune au inceput sa faca reportaje pe aceasta teme. Cum am spus si mai sus, nu sunt foarte multe firme care sa practice aceste metode. Dar, din punctul nostru de vedere, daca este una din 100 firme care sa faca aceste lucruri, avem deja o problema.

In randurile ce urmeaza, vom explica mai bine drepturile dumneavoastra ca si client al unei firme de rent a car. Vom oferi exemple, pentru a intelege mai bine acest lucru.

Ce trebuie sa intelegi din garantia auto in serviciul de rent a car?

Inainte de toate, vom da definitia garantiei auto in serviciul de inchirieri auto. Aceasta este un depozit pe care clientul il depune la inceputul perioadei de inchiriere. Ea se comporta sub forma unui gaj, din care se retine. Retinerea din garantie apare in momentul in care autovehiculul va fi returnat cu avarii. Pentru a se retine din acest depozit, va trebui ca utilizatorul masinii sa produca personal aceste avarii.

Cat va trebui sa aiba valoarea garantia auto?

Valoarea garantiei auto difera de la o regiune la alta si de la o companie la alta. In orasul Bucuresti sunt companii de rent a car, care solicita o garantie de cateva sute de euro. De asemeni, tot in acest oras sunt firme de inchirieri auto, care cer o garantie de cateva mii de euro. Fiecare are dreptul de a alege valoarea garantiei pe care o va plasa pentru inchirierea autovehiculelor respective. In alte tari, garantia auto din domeniul de inchirieri masini este impusa de catre stat.

Cum trebuie aleasa compania de inchirieri auto, dupa valoarea garantiei?

Raspunsul este simplu. Va trebui sa alegeti firma de rent a car care ofera cea mai mica garantie auto. Din punctul nostru de vedere, trebuie sa fiti inconstienti sa inchiriati un autovehicul ca Dacia Logan si sa se retina o garantie de 4000 de euro. Dumneavoastra veti gresi ca si client pentru ca alegeti aceste servicii. Garantia va trebui sa fie intre 3 si 10% din valoarea reala a masinii. Deci, daca o masina are valoarea proprie de 12000 de euro, atunci garantia va trebui sa fie intre 360 de euro si 1200 de euro.

Daca ar fi sa alegem noi in locul dumneavoastra, ne-am indrepta in directia companiilor de rent a car care inchiriaza masini fara garantie auto. Dar, sa ne intoarcem totusi la subiect nostru, pentru a nu divaga ca de obicei...

Cum se retine din garantia auto, in momentul in care se inchiriaza o masina?

Retinerea din garantia auto sunt primele informatii pe care dumneavoastra trebuie sa le primiti ca si client. Atunci cand se retine din garantie, inseamna ca utilizatorul a fost taxat in urma unei penalizari.

Penalizarile fac parte din contractul de inchirieri auto al unei firme. In acest context, o firma stipuleaza toate aceste penalizari in contractul respectiv. Documentul se semneaza de ambele parti, iar fiecare din cele doua parti contractante va fi de acord cu toate conditiile.

In rubrica de penalizari sunt trecute toate taxele suplimentare, pe care clientul le are de platit atunci cand incalca regulamentul.

In categoria de penalizari, o firma de rent a car va trece toate elementele prin care clientul cauzeaza probleme autovehiculului inchiriat. Ca sa intelegeti mai bine, orice firma de inchirieri masini din orase mari ca Bucuresti, Madrid sau Budapesta isi doreste ca la returnare sa aiba masina in aceleasi conditii. Cel putin, companiile care se respecta atat pe ele, cat si pe clienti, isi doresc cu siguranta acest lucru. Pentru a nu se retine din garantia auto, este indicat ca autovehiculul inchiriat sa fie returnat in aceleasi conditii ca atunci cand a fost primit.

Deci, autovehiculul inchiriat va trebui sa aiba aceeasi cantitate de combustibil. Va trebui sa fie curat - atat pe dinauntru, cat si in afara autoturismului. De asemeni, masina inchiriata nu va trebui ca la returnare sa aiba o avarie produsa din cauza dumneavoastra.

Mai departe, va vom explica cum se retine mai exact din garantia auto.

Retinerea din garantia auto in serviciul de rent a car - fix ce trebuie sa stiti

Sa spunem ca dumneavoastra deteriorati oglinda masinii inchiriate. Ati inchiriat de la firma de inchirieri auto X, un Volkswagen Golf. Garantia blocata pentru inchirierea acestui autovehicul este in valoare de 600 de euro. Pentru acea oglinda nu va trebui sa se retina toata garantia. Nici o companie de inchirieri masini din orasele Bucuresti si Otopeni nu ar trebui sa faca acest lucru.

Este un calcul matematic destul de simplu, retinerea din garantie. In primul rand, se percepe costul pentru dauna produsa de catre client. In acest caz, valoarea oglinzii sparte a Volkswagen-ului Golf inchiriat este de 200 de euro. Pretul include montajul si tariful oglinzii insasi. 

Pe langa acest tarif, se va mai adauga si costul perceput de companie pentru a sta masina in service. Sa spunem ca pentru montarea acestei oglinzi, autovehiculul va sta in service doua zile. Pretul de rent a car al acestei masini pe zi este de 32 de euro pe zi. Astfel, avem pentru cele doua zile suma de 64 de euro. Aceasta valoare se adauga la pretul de reparare al oglinzii. In total vor fi 264 de euro.

O clipa!!! Din pacate pentru client, calculul nu se termina aici. Din cauza faptului ca masina a fost deteriorata de dumneavoastra, ati contribuit la accelerarea uzurii morale. Cu alte cuvinte, masina care a fost inainte nu va mai fi la fel. Ceea ce ati facut dumneavoastra, a fost sa contribuiti la deteriorarea ei mult mai rapid. Pentru calculul de mai devreme, se va adauga un procent intre 20 si 50% din valoarea mentionata de noi anterior.

Astfel, daca acest procent este de 30%, suma retinuta din garantia auto va trebui sa fie de 343 de euro.

Acesta a fost articolul nostru. Va multumim ca ati ajuns cu noi pana la sfarsit! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Presimti ceva?