iNovel, o comunitate de țepari?

I-am gasit si eu pe un site de recrutare. Aveau un anunt acolo ca cica daca te inscrii pe site-ul lor, esti platit pentru simplul fapt de a-ti da cu parerea la niste sondaje de opinie.

Cum nu prea pun botul la faze d-astea, m-am apucat sa citesc cu atentie tot ce scria pe acolo, ca sa fiu sigura ca nu iau tzeapa.

Oamenii promiteau asa: ca o sa-mi trimita destul de des niste sondaje pe diferite subiecte compatibile cu profilul meu de pe site-ul lor si ca pentru fiecare sondaj la care am dat raspunsuri complete pana la sfarsit voi primi niste puncte pe care le voi putea apoi "converti in bani".

"Mai exact", afirma comunitarii pe site-ul lor, cand ajungi la 100 RON, "vei primi aceasta suma prin mai multe metode alese de tine: via PayPal" sau "puteti opta pentru ridicarea acestor recompense/cadouri prin mandat postal sau voucher electronic".
 
E, zic, daca asa sta treaba, e bine, merita sa imi pierd vremea cu niste sondaje d-astea, mai ales ca din start primesti un bonus pentru simplul fapt ca te-ai inscris.

Si ma pun pe asteptat. Trece o zi, trece o saptamana si nimic. Pai parca erati disperati dupa opiniile mele, nu?

In prima luna am primit un sondaj. Apoi vreo doua luni - nimic. Apoi inca unul de 5 RON pentru 15 minute de citit cu atentie intrebari stupide de genul "ce medicament ati alege de pe raft din cele ambalate astfel?" Pai pe care sa-l aleg, pe ala pe care mi-l da farmacista pentru durerea mea, cand nu am reteta...

Si desi la inceput mi se promitea ca pot ajunge si la 15 RON/sondaj, cel mai mult am primit 10 RON o data, majoritatea se incadrau pe la 4-5 RON fiecare, iar unele erau de 2 lei! :) Nu-i bai, zic, sondaje sa fie, ca pareri avem, slava Domnului.

Si au fost si sondaje. Din ce in ce mai rare si mai stupide, pentru ca toate incepeau cu intrebari legate de varsta, sexul si zona in care locuiesc. Pai nu am pierdut destul timp sa-mi completez si numarul de la chiloti in profil, de ce ma frecati la cap mereu cu aceleasi prostii, oameni buni?

Apoi a inceput sarabanda. Dupa ce că primeam sondaje doar ka kadou de Paste si de Craciun, majoritatea se terminau inainte de a incepe. Adica dupa ce le spuneam de fiecare data varsta, sexul si zona, marsh de-aici ca nu esti ceea ce cautam pentru sondajul nostru!

Iar astea erau cazurile fericite! :) Cazurile nefericite erau cand dupa ce raspundeai la vreo 90 din cele 100 de intrebari, te alegeai doar cu niste felicitari de genul "va multumim, dar avem deja destule raspunsuri de la cei din panelul dvs." Pai si abia acuma imi spui, cand mai aveam putin si trebuia sa-mi dai banii pe tot sondajul? Asa am ajuns la concluzia ca asta era de fapt o metoda eficienta de a face sondaje gratis, raspunsurile date de mine pana in acel punct fiind vandute mai departe catre firme pe bani grei. Misto, nu?

Si uite asa, azi trei lei, peste doua luni tzepe de genul asta, am reusit si eu intr-un final sa strang 100 RON in contul meu. Dupa 1 an si jumatate de la inscriere!!!!!

Eh, zic, da domne, parerea mea chiar conteaza pentru cineva. Si m-am apucat sa-mi cer banii. Intru in contul meu, selectez optiunea "mandat postal" si apas "retrage recompense". Dupa care astept.

Dupa care, vazand ca au trecut deja vreo 2 saptamani si nimeni nu zice nimic, le trimit un e-mail sa-i intreb ce se aude cu cererea mea. Oamenii, civilizati, imi raspund prompt si isi cer scuze de intarziere, rugandu-ma sa le furnizez cateva amanunte ca de exemplu numele, prenumele, adresa si metoda de plata!!! Buey, sunteti normali?

Pai profilul ala de pe platforma foloseste la ceva vreodata, sau e la misto ca sa nu se prinda dobitocii ca site-ul vostru inregistreaza doar raspunsurile la sondaje si nimic altceva?

Si asta nu e tot. Imi mai cereau oamenii in mail, la fel de civilizat si... CNP-ul! Ii intreb de ce, ca nu ai nevoie de asa ceva ca sa completezi un mandat postal. Raspunsul vine repede: ca sa va platim noi impozitele la stat, dvs urmand sa primiti 100 RON net. Bine, zic, uite cenepeu' meu, e bine? Cică da, va trimitem mandatul peste 10 zile, si dvs veti primi in cutia postala o scrisoare recomandata pentru a-l ridica. Bine ma baieti.

Peste 10 zile ma suna o tanti ca cica sa-i confirm adresa ca sa fie sigura ca imi trimite plicul unde trebuie. Zic da, e buna adresa, da' ce, imi puneti banii in plic, nu imi mai trimiteti mandat postal? Pai nu, zice ea, ca va trimitem niste tichete cadou cu care puteti beneficia de reduceri la o multitudine de magazine din toata tara!

Femeie, esti normala? Am scris clar in mail, am bifat si in solicitarea trimisa de pe site (care oricum se pare ca nu ajuns nicaieri) si am primit si raspuns scris ca imi trimiteti BANI CASH!!! A, da bine, se balbaie ea, haideti ca va sun peste 2 minute, sa verific . . .

Verifica ea ce verifica si peste vreo 10 minute ma suna alta duduie: buna ziua, ati vorbit cu o colega de-a mea, stiti e o neintelegere, noi va recompensam cu vouchere pentru eMAG sau cu tichete cadou pentru aproape toate magazinele sau daca vreti paypal. . .

Am zis ca innebunesc. Trag aer in piept si incep sa urlu in telefon. Ce am urlat nu prea imi mai aduc aminte, cert e ca mi-am pierdut complet cumpatul cand individa a inceput sa debiteze ceva de genul că da, am scris că mandat postal, dar asta nu inseamna că vă trimitem bani, ci tichete cadou... Prin mandat postal!!

Ma rog, intr-un tarziu, dupa ce i-am amenintat cu Protectia Consumatorului, Judecatoria, NATO, Putin si alte asemenea, mi-au zis ca imi fac o mare favoare si doar mie intrucat am inteles eu gresit si imi vor trimite 100 RON cash prin posta, impreuna cu un "contrăcțel" :) pe care sa li-l returnez semnat ca sa poata sa plateasca impozitele la stat.

Peste vreo juma de ora, ca sa ma prinda calma, ma suna iar aceeasi duduie sa imi explice ca nu imi mai trimite nimic prin posta si ca ma va contacta peste vreo doua zile reprezentanta lor din zona mea ca sa imi dea banii numa' dupa ce semnez "contrăcțelul" plus inca o gramada de declaratii daca sunt sau nu salariata, de ce casa de sanatate apartin si alte asemenea. Bine, zic, hai sa vad banii.

Ma suna deci peste doua zile zonala. Nu are birou, asa ca ma duc cu masina la ea pe strada si imi da hartiile plus un plic cu bani. Ma pune sa semnez un contract de prestari servicii pe perioada determinata din care rezulta ca aia e plata mea pe 1 luna :) , niste declaratii si un stat de plata pe care scrie ca mi se cuvin 200 RON brut din care mi s-au retinut impozit, CASS si deduceri personale, asa incat eu mai raman in mana cu 100 RON! Alo, fiscul?

Ma rog, ma uit in plic, vad moaca lu' Caragiale, ma linistesc, semnez tot si demarez in tromba.

Asa ca dragii mei, sa stiti ca iNovel nu e o comunitate de tzepari...

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sondajele lor sunt de tipul : Avem pentru tine un sondaj care iti va aduce in cont 3.5 ron.Hai sa-l completam daca tot mi l-ati trimis. Pacalealaaa Acest studiu a fost inchis.
    Foarte amuzant, nu ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Din ce descrii e un site nasol de tot. ufff

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim08:46

    dupa ce m-am chinuit si eu sa strang 20 RON, nu ma mai lasa sa intru , scrie parola incorecta, iar cand cer sa o resetez mailul nu mai vine/......

    RăspundețiȘtergere

Presimti ceva?