Burse de studiu în străinătate: ghidul începătorului

Unul dintre cele mai cautate lucruri pe internet este cel legat de burse de studiu in strainatate si nu cred ca asta ar putea ca sa mire in vreun fel pe cineva, avand in vedere apetitul enorm pe care il au cei aflati la varsta aceea minunata a studiilor de a-si gasi o cale care sa poata sa le usureze povara financiara din anii de studentie.

Doar ca asa ceva nu este pentru oricine.

Desigur, nimeni nu se astepta ca sa fac pe acest blog vreo afirmatie de genul ca bursele astea care iti permit ca sa studiezi lejer, pe banii altora, in strainatate ar putea ca sa se acorde la toata lumea, insa ceea ce as vrea ca sa va spun eu in cele ce urmeaza este ca obtinerea unei finantari de acest fel ar putea sa fie cu mult mai usoara decat ar putea sa isi inchipuie unii dintre cei care si-o doresc cu adevarat.

Si care o si merita, evident, ca doar nu ajunge acolo orice repetent, nu-i asa? Normal ca lucrurile stau exact in acest fel si daca am reusit ca pana la acest punct al scrierii mele sa va conving de tot ceea ce mi-am dorit ca sa va transmit, poate ca nu ar fi deloc lipsit de interes ca sa spun ca stiu exact cum anume se pot rezolva lucrurile legate de obtinerea unei asemenea burse.

Ar fi bine sa o luam insa tacticos si sa nu ne grabim, ca pana la urma tot acolo vom ajunge. Pentru asa ceva cred eu ca totusi cel mai bine ar fi sa ne gandim putin si la cei care sunt la inceputul „carierei” lor de studenti si care stiu atat de putine lucruri legate de viata universitara incat isi inchipuie ca a fi student inseamna numai distractie, nopti pierdute si din cand in cand cate un curs pe la facultate.

Ca lucrurile nu stau deloc in acest fel o stim foarte bine cu totii, noi cei care, cu mai multa sau mai putina vreme in urma, am incheiat socotelile cu secretariatele facultatilor care ne-au eliberat „cartoanele” pentru care am dus lupte seculare care au durat cate 4 sau 5 ani. Ce ne facem insa cu cei pe care i-am pomenit in titlul acestei noi postari de pe blogul meu, si anume cu incepatorii care inca mai cred ca tot ce zboara se mananca?

Ii scolim si pe ei.

Exact, ce altceva am putea sa facem decat ce au facut la randul lor si altii mai batrani decat noi cand ne aflam la varsta la care ni se parea ca toata lumea este a noastra.

Asa ca eu, in cea mai pura traditie cu care v-am obisnuit pe voi, cei care imi cititi aproape zilnic acest blog al meu, m-am interesat si am gasit pentru cei care se afla la inceputul unui drum anevoios intr-ale studiului niste burse de studiu in strainatate , mai exact niste precizari legate de felul in care puteti beneficia de o asemenea facilitate.

Mai departe, totul depinde de cum veti reusi ca sa va imprieteniti cu cartea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Presimti ceva?